Kasvihuoneessa –blogi

Koululaisten kehitysideat sinkoilivat Iittalassa

Linnan Kehitys Oy

Jos Iittalan yhtenäiskoulun oppilailta kysyttäisiin, niin Iittalaan tulisi paremmin varusteltu uimaranta, lisää monipuolisuutta nykyisten pizzerioiden ja ruokapaikkojen tarjontaan sekä aktiviteettipuisto, jossa olisi ainakin koriskenttä, keinuja ja vehreää tilaa hengailla kavereiden kanssa. Nuoremmat koululaiset toivoivat omaa jääkiekkokaukaloa, jossa he eivät jäisi isompien pelaajien jalkoihin. Kesäaikaan kaukalossa voisi pelata vaikka street hockeyta. Alakoululaiset kaipasivat lisäksi omaa kokoontumistilaa,…

Lue lisää →

Janavalo näytti Moreenille vihreää valoa

Linnan Kehitys Oy

Janakkalassa päämajaansa pitävä Janavalo Oy on siirtänyt osan hitsaustoiminnastaan Hämeenlinnan Moreeniin. Korkeat hallitilat mahdollistavat isojen kokonaisuuksien hitsaustyöt, joille on ollut kysyntää. Yritys työllistää yli 70 henkilöä, joista Moreenissa työskentelee kymmenisen hitsaajaa. Aiemmin Tervakoskella toiminut Janavalon hitsausyksikkö on toiminut täysipainoisesti Moreenissa marraskuun alusta lähtien. Hämeenlinnaan muutto oli yritykselle lopulta luonteva ratkaisu, koska sen Moreenin yritysalueella omistamissa…

Lue lisää →

Partiolaiset valtaavat jälleen Evon – Hämeenlinna tukena tapahtumassa

Linnan Kehitys Oy

Paikallisten toimijoiden yhteistyö pääsee osoittamaan jälleen voimansa, kun Hämeenlinnan Evolla järjestetään ensi heinäkuussa Pääkaupunkiseudun Partiolaisten partioleiri Kliffa 2018. Tapahtuman odotetaan kokoavan Evon metsiin noin 5500 partiolaista tai partiohenkistä osallistujaa ajalla 23.-31.7.2018. Pääkaupunkiseudun Partiolaiset ry ja Linnan kehitys Oy kertoivat tiistaina 5.12. tulevasta yhteistyöstä partioleirin tiimoilta. ­ ­- Yhteistyö paikallisten toimijoiden kanssa tuo leirin tekoon uudenlaisia…

Lue lisää →

Voimavaroja yhdistämällä parempiin tuloksiin pitäjissä

Pia Niemikotka

Kalvolan asukkailta kysyttiin paikallisten terveys- ja hyvinvointipalvelujen käytöstä ja saatavuudesta. Kyselyllä haettiin eväitä paikallisten terveys- ja hyvinvointiyritysten toiminnan vahvistamiseen. Kalvolan vastaukset edustivat kotitalouksiensa kautta 10 % Kalvolan asukkaista (3500). Vastaukset tukevat myös muualta maakunnasta saatua viestiä. Millaisia kasvun mahdollisuuksia asukaskysely viestii nykyisille ja tuleville terveys- ja hyvinvointiyrityksille pitäjissä? Käytetyin yksityisistä terveyspalveluista on apteekki (90 %…

Lue lisää →

Tilasta tilaa menestykselle

Pia Sipilä

Voiko edustavilla toimitiloilla olla ratkaiseva vaikutus yrityksen menestykseen? Kuinka moni yritys pohtii toimitiloja valitessaan niiden vaikutusta tuottavuuteen tai henkilökunnan hyvinvointiin? Sopivatko toimitilat aidosti yrityksen toimintaan ja palvelevat tavoiteltua yrityskuvaa? Monet yritykset laativat nykyään tarkan yleiskonseptin yrityskuvalleen ja viestinnälleen. Tämä konsepti voi määritellä myös tila- ja sisustussuunnittelun seinien värimaailmaa myöten. Yrityksen toiminnasta ja tavoitteista halutaan antaa…

Lue lisää →

Omistajanvaihdosten sääilmiöt

Timo Kärkkäinen

Tsunami Suurten ikäluokkien eläkkeelle siirtymistä on kuvattu yrityskauppojen kannalta tsunamiksi. Tsunamia ei kuitenkaan taida tulla, veikkaan pikemmin isoa aaltoa, joka jakautuu pidemmälle ajalle. Tämä siksi, että yrittäjälle eläkeikä ei ole sama asia kuin palkansaajalle ja työtä vähennetään tai yritystoiminnasta luovutaan kokonaan vaihtelevasti. Syitä yritystoiminnasta luopumisen ajankohdalle on monia: elämäntavasta ei haluta luopua ja yrittäminen on…

Lue lisää →

Luuri käteen ja Allegro-lippu taskuun!

Anastasia Kanervisto

Venäjän vienti sakkaa, talouskurimus laskee intoa pitää suhteita yllä ja ennusteet sen kuin synkkenevät. Kun vuonna 2014 mattoa vedettiin jalkojen alta Venäjän kaupassa, oli monen yrityksen mietittävä Venäjä-strategiaansa uudelleen ja löydettävä uusi suunta kaupankäynnilleen itänaapurissa. Vanhat Venäjä-konkarit saattoivat todeta, että ”normalno”, kyllä tästä(kin) selvitään, jotkut vetäytyivät kokonaan markkinoilta, osa huomasi hyvän tilaisuuden tuotannon siirtämiseen naapurin…

Lue lisää →

Rohkelikkona somessa

Mirva Lemmetty

Aiempi bloggaukseni Se aikaa hukkaa, joka somessa surfailee, sai teiltä hyvän vastaanoton. Kiitos siitä. Päätin jatkaa aiheesta vielä muutaman sanan. MTV:n Suomalaisten sosiaalisen median käyttö 2015 Whitepaperin mukaan, ikäryhmissä 15-55 vain 7,3 % ei ollut käyttänyt sosiaalisen median palveluita viimeisen kolmen kuukauden aikana. Mietipä, 92,7 % suomalaisista 15-55 vuotiaista, eli noin yli 2,2 miljoonaa, oli…

Lue lisää →

Se aikaa hukkaa, joka somessa surffailee

Mirva Lemmetty

On hämmentävää miten moni yritys vielä tänä päivänä kokee sosiaalisen median turhaksi. Jos ajattelet näin, etkä aio tulla vastaan piirun vertaa, en valitettavasti pysty sinua tällä yhdellä blogitekstillä auttamaan. Mutta jos yhtään epäröit vakaumustasi, pystyn ehkä innostamaan sinut kokeilemaan. #yksi Tiesitkö, että jopa 75 % ostoprosessista on suoritettu, ennen kuin asiakas on sinuun ensimmäisen kerran…

Lue lisää →

Peruskoulun matikkaa – tuottavuutta rautalangasta

Eräässä ihan tuiki tavallisessa suomalaisessa yrityksessä työskentelee kaksi alan ammattilaista, Antti ja Pekka. Molemmat tekevät kahdeksantuntista työpäivää ja saavat samansuuruista kuukausipalkkaa. Yrityksessä ei ole käytössä palkkiojärjestelmää ja ylityöt korvataan 1:1 vapaana. Viikon työsuunnitelmaan kuuluu 900 erikoisvalmisteisen rautalangan tekeminen asiakastilaukseen. Antti tekee neljän kahdeksan tuntisen työpäivän aikana 400 rautalankaa. Pekka tekee neljän kymmentuntisen työpäivän aikana myös…

Lue lisää →

Jaa LinkedInissä

@

Ei aktiivisena viimeaikoina