Ajankohtaista juuri nyt

Kaupungin kehitysyhtiönä tavoitteenamme on varmistaa, että Hämeenlinna on kehittyvä, kasvava ja elinvoimainen kaupunki. Alue- ja yrityskehittämisen lisäksi vahvistamme matkailusektorin vetovoimaa ja elinvoimaa isojen tapahtumien kautta. 

Etsimme Hämeenlinnaan aktiivisesti uusia isoja tapahtumia, kontaktoimme tapahtumajärjestäjiä sekä järjestämme tutustumiskäyntejä. Toimimme myös tapahtumanjärjestäjän kumppanina ja vahvan kaupunkituntemuksen avulla löydämme parhaat tapahtumapaikat, osoitamme oikeat kontaktit ja kerromme mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon tapahtuman järjestämisessä Hämeenlinnassa. Vahvistamme myös Hämeenlinnan profiloitumista tapahtumakaupunkina ja mielenkiintoisena matkailukohteena.

Kesä 2017

Ensi kesästä näyttää tulevan vauhdikas tapahtumakesä ja kaupunki täyttyy moneen otteeseen erilaisista tapahtumavieraista! Kaupungin valtaavat mm. Sulasolin Laulu- ja soittojuhlat 12.-14.5.2017, European Tour Properties Senior Classic-golfkilpailu 21.-23.6.2017 sekä 1.7.2017 Kantolan tapahtumapuistoon saapuva Guns N´ Roses Not In This Lifetime -tour.

Tapahtumastrategia ohjaa kohti menestystä

Hämeenlinnan tapahtumastrategian toteuttaminen nousi alun perin esiin osana Hämeenlinnan kaupungin elinvoimaohjelmaa. Tapahtumia käsitelläänkin strategiatyössä nimenomaan elinvoiman näkökulmasta eli keskitytään tapahtumiin, jotka toimivat instrumenttina Hämeenlinnan imagon, tunnettuuden ja vetovoiman nostamisessa, yritysten tulovirtoja lisäämisessä, muuttovoiton kasvattamisessa ja yhtälailla kaupunkilaisten elämänlaadun parantamisessa.

Tapahtumastrategiatyötä on vetänyt Linnan Kehitys Oy. Työssä on ollut vahvasti mukana keskeiset alueelliset alaan linkittyvät toimijat, mutta myös alueen ulkopuolinen sparraaja. Tapahtumastrategiatyössä luotiin yhteinen visio ja tavoite toimijoiden kesken, kirkastettiin Hämeenlinnan asema ja kilpailutekijät Suomen tapahtumakentässä ja määritettiin toimenpiteet, mittarit sekä roolit ja vastuut strategian toteuttamiseksi. Tutustu tarkemmin tapahtumastrategiaan.

Hämeenlinnan kaupunki hyväksyi tapahtumastrategian kaupunginvaltuuston kokouksessa 14.11.2016 Strategia onkin nyt jalkauttamisvaiheessa ja ensimmäinen tilaisuus tapahtumatoimijoiden kanssa järjestettiin 16.11.2016. Työtä jatkettiin heti alkuvuodesta yhteisessä työpajassa 12.1.2017 ja lisää työpajoja on vielä luvassa.

Kehityshankkeet:

Liity gotavastiaan!

Venäläisille matkailijoille suunnattu verkkosivusto on nyt auki. Sivusto toteutetaan osana Kanta-Hämeen markkinointi Venäjälle –hanketta >>
Hyödynnä mittavat markkinointitoimenpiteet ja liity gotavastiaan >>

Culture Finland

Viime keväänä käynnistyi Kanta-Hämeeseen Culture Finland –hanke, jonka tavoitteena on linkittää kulttuuri- ja matkailualan toimijoita sekä synnyttää uusia, houkuttelevia kulttuurimatkailutuotteita ja –palveluita. Hankkeessa toteutetaan työpajoja ja yhteistilaisuuksia yrityksille, yhdistyksille ja yksittäisille luovien alojen toimijoille.

Tilastot

Tehtäviimme kuuluu myös tuottaa erilaista tilastotietoa. Julkaisemme sivuillamme mm. kuukausittaiset majoitustilastot. Tilasto sivulle >>

Jätä yhteydenottopyyntö

Jätä yhteydenottopyyntö, anna meille palautetta tai vinkkaa hyvästä kehityskohteesta.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

@

Ei aktiivisena viimeaikoina