Hämeenlinnan kesämatkailusta kerättiin toistamiseen reaaliaikaista dataa – runsas tapahtumatarjonta tuo lisää päiväkävijöitä sekä matkailutuloja
Kotimaan matkailun suosio jatkui vahvana ja toi Hämeenlinnaan kesän aikana liki miljoona kävijää sekä 105 miljoonaa euroa kokonaismatkailutuloa. Erityisesti kesän runsas tapahtumatarjonta näkyi tilastoissa keskimääräisen kävijäkohtaisen matkailutulon nousuna. Hämeenlinnan kesämatkailusta kerättiin reaaliaikaista dataa Salmi Platform -analytiikkatyönkalun avulla nyt toista kertaa.
Hämeenlinnan kesämatkailukampanja toi yli 200 miljoonaa näyttökertaa – näkyvyyttä luvassa myös kesäkauden jälkeen
Hämeenlinnan kaupunkimarkkinointitiimin toteuttaman kesämatkailukampanjan valtakunnallinen medianäkyvyys is.fi -sivuston etusivulla toi Hämeenlinnalle 233 miljoonaa mainosnäyttöä.
Suomesta yksi Japanin matkailun pääkohteista – Hämeenlinnan keskeinen sijainti, autenttiset elämykset ja golfmahdollisuudet kiinnostavat
Japanin matkailualan liitto JATA (Japan Association of Travel Agents) on valinnut Suomen yhdeksi Japanin matkailun pääkaukokohteista. JATA järjesti elokuun lopussa Japanin suurille matkailutoimijoille tutustumismatkan Suomeen. Helsingin ja Tampereen lisäksi ryhmä vieraili myös Hämeenlinnassa.
Hämeenlinna Amazing Business Race haastaa yritykset ja somevaikuttajat
Hämeenlinnan uudella markkinointikampanjalla ”Hämeenlinna Amazing Business Race” halutaan kehittää hämeenlinnalaisten yritysten työnantajamielikuvaa sekä lisätä niiden vetovoimaa kiristyvillä työmarkkinoilla. Kilpailuvideoita pääsee seuraamaan tiistaista 7.6. alkaen ja finaalijakso julkaistaan torstaina 16.6.
Hämeenlinnaa markkinoidaan viime syksynä hyväksi havaitulla reseptillä
Hämeenlinnan kaupunkimarkkinoinnin viime syksynä lanseerattu ”Meidän tarinat” –markkinointikampanja saa jatkoa kahdeksan uuden tarinan voimin.
Hämeenlinnan kaupunkimarkkinoinnissa reagoitiin nopeasti muuttuvaan maailmaan
Korona ja sen tyhjentämä tapahtumakalenteri laittoivat Hämeenlinnan kaupunkimarkkinoinnin suunnittelemaan ja toteuttamaan asioita uudella tavalla. Reagointinopeus, kekseliäät kampanjat Majavalivestä juhlavalaisuihin sekä vahva läsnäolo sosiaalisessa mediassa siivittivät kaupunkimarkkinoinnin työn hyviin tuloksiin poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta.
Hämeenlinnan tunnettuus kasvussa – kaupunki kiinnostaa myös matkailijoita
Syksyllä 2020 toteutetun kaupunkikuvatutkimuksen mukaan Hämeenlinnan tunnettuus on kasvanut selkeästi kolmessa vuodessa. Hämeenlinnan vahvuuksia ovat vehreys, perheystävällisyys ja turvallisuus sekä keskeinen sijainti. Matkailukohteena Hämeenlinna kiinnostaa peräti 85 % kotimaanmatkailijoista.
Hämeenlinnan kaupunkimarkkinointi luottaa sähköisiin kanaviin
Visit Hämeenlinnan some-kanavat ylsivät hurjaan kasvuun vuonna 2019. Instagramin seuraajamäärä kasvoi peräti 82,9 % yli 3000 seuraajaan ja Facebookissakin kasvua tapahtui 12,7 % verran. Verkkosivu-uudistus …
Hämeen linna valaistaan kahdeksi viikoksi – kaupunkilaiset mukaan valaisukilpailun avulla 2019
Viime vuonna ihastusta herättänyt Hämeen linnan kaksipäiväinen jouluvalaisu järjestetään tänä vuonna peräti kaksiviikkoisena. Samalla Hämeenlinnassa käynnistyy kaikille avoin kilpailu, jossa voittajat pääsevät suunnittelemaan Hämeen linnan …
Metallica rikkoi yleisöennätyksen Kantolan tapahtumapuistossa
Yhdysvaltalaisyhtye Metallica rikkoi tiistaina 16. heinäkuuta yleisöennätyksen Hämeenlinnan Kantolan tapahtumapuistossa. Metallica esiintyi tiistaina 55 500 ihmiselle Kantolan tapahtumapuistossa, joka on samalla Metallican suurin yksittäinen konsertti …